Entrades

SI NO HO VEIG, NO HI ÉS!

Avui, us deixem una seqüència de com evoluciona la descoberta i la relació dels infants amb tot el que els envolta a mesura es van fent grans. Primer coneixen l'entorn, el descobreixen, experimenten i a poc a poc van agafant iniciativa per iniciar el joc: omplint, buidant, compartint amb els companys... Aquest procés és molt bonic d'observar, sobretot quan comencen a socialitzar i els aprenentatges esdevenen molt rics i plens de moments interessants, on entre ells s'ajuden, conversen, comparteixen espai, temps, material... Durant aquests moments és important ser-hi, però sense intervenir, observant els moviments i l'acció de l'infant, acompanyant-lo només si és necessari.  David Altimir expressa, que el posicionament dels docents davant l'acció dels infants és la fragilitat mateixa de la línia damunt la qual han de saber mantenir l'equilibri necessari entre parlar i callar preguntar i respondre, donar i rebre. 

PREINSCRIPCIONS CURS 24-25

Imatge
 

LA BOCA

Imatge
Si mirem el món a través dels seus ulls  és  tot fascinant: un mocador que vola amb el vent, l'ombra que fa una joguina quan li toca el sol, el soroll que fa una cullera quan pica a la taula, la textura i el gust de la pela de la llimona, la fredor d'un cullerot metàl·lic quan se'l posen a la boca...  La curiositat que els hi susciten els objectes i materials que tenen a l'abast els permet experimentar i conèixer tot el que els envolta mitjançant les sensacions que perceben a través dels sentits.  Un dels òrgans més potents per on reben més estímuls durant els primers anys és la boca, i a través d'ella, comencen una exploració ben intensa que els obre les portes a un munt d'experiències que els permetrà començar a conèixer el món. L’Aleix i la Mar s’interessen per una joguina, l’agafen i el primer que fan és apropar-se-la a la boca. La boca, els llavis i la llengua, són els òrgans sensorials més potents dels infants. És per on reben informació i experimenten la ...

PORTES OBERTES!

Imatge
 

PENSAMENT CINETÍFIC: EXPLORACIÓ, OBSERVACIÓ I DESCOBERTA

Els nens i nenes es caracteritzen per ser curiosos per naturalesa. Aquesta curiositat i motivació per conèixer i saber és el que propicia a l'infant a adquirir aprenentatges significatius. L'exploració, l'observació i la descoberta ajuda als nens i nenes a anar creant nous esquemes mentals per  conèixer  l'entorn físic i natural que els envolta. Aquesta relació que estableixen amb el seu entorn els permet  intervenenir  sobre els elements, els objectes i les situacions que els interessa, mentre van formant una autoimatge amb capacitat d'aprendre i amb recursos per emprendre nous reptes. Tot el que està al seu abast és una font d'aprenentatge per això, cal que tant l'aula com el material que tinguin al seu abast sigui dissenyat i pensat perquè hi puguin interaccionar, comptant amb objectes que l'infant explori, pensi, manipuli, pregui decisions, planifiqui hipòtesis .... La Carlota descobreix que si posa la xeringa buida dins el got d’aigua surten bombo...

COMPARTIR MOMENTS DE JOC

A infantil 2, els infants es comencen a reunir per compartir el joc. Amb aquests moments tan enriquidors els infants es descobreixen, aprenen a compartir, a decidir, a resoldre conflictes, a ajudar i acompanyar als altres, a escoltar i respectar... A través d'aquest joc, l'infant es descobreix, construeix el seu jo i adquireix experiències i vivències que podrà aplicar a la vida quotidiana quan sigui més gran. Des de la llar, s'intenta potenciar aquest tipus de joc quan l'infant està preparat i mostra interès per fer el pas, tot adequant espais que  propiciïn  aquestes trobades entre ells (espais de jocs  simbòlic , taules amb propostes, racons acollidors...). A l'estona del pati els infants  d'infantil  2 comencen a reunir-se per compartir. Apareixen les primeres relacions i enforteixen els lligams establerts a través del joc, la paraula i els gestos. Durant aquesta estona conversen, decideixen, s'atreveixen, exploren... Amb aquestes experiències van constr...

LA MÚSICA A L'ETAPA 0-3

Imatge
  A l'etapa de 0-3, la música, ens ajuda a treballar la concentració, l'atenció i la memòria. Permet als infants relacionar-se entre ells buscant les mirades de complicitat quan senten una cançó que els agrada, a aprendre a seguir el ritme amb les mans, a treballar la motricitat i el coneixement del cos, a adquirir seguretat, els ajuda a introduir vocabulari, a agafar vincle amb les educadores (amb cançons de jocs de falda...)... Per això, des de la llar, intentem oferir als infants diferents tipus de música segons el moment del dia. Per donar la benvinguda, al matí, cançons animades i variades, a l'estona del pati cançons per ballar on els infants comparteixen moments de gresca i de moure el cos, cançons relaxades per la calma, i també, cançons que associen amb diferents hàbits del dia: per recollir, rentar mans... LA MÚSICA AJUDA A L'INFANT A DESCOBRIR-SE. GENERA MOVIMENT I BENESTAR, PERMET DESENVOLUPAR EL LLENGUATGE, LA INTERACCIÓ, L'EXPRESSIÓ, LA CREATIVITAT I L...