PENSAMENT CINETÍFIC: EXPLORACIÓ, OBSERVACIÓ I DESCOBERTA

Els nens i nenes es caracteritzen per ser curiosos per naturalesa. Aquesta curiositat i motivació per conèixer i saber és el que propicia a l'infant a adquirir aprenentatges significatius.

L'exploració, l'observació i la descoberta ajuda als nens i nenes a anar creant nous esquemes mentals per conèixer l'entorn físic i natural que els envolta.

Aquesta relació que estableixen amb el seu entorn els permet intervenenir sobre els elements, els objectes i les situacions que els interessa, mentre van formant una autoimatge amb capacitat d'aprendre i amb recursos per emprendre nous reptes.

Tot el que està al seu abast és una font d'aprenentatge per això, cal que tant l'aula com el material que tinguin al seu abast sigui dissenyat i pensat perquè hi puguin interaccionar, comptant amb objectes que l'infant explori, pensi, manipuli, pregui decisions, planifiqui hipòtesis....



La Carlota descobreix que si posa la xeringa buida dins el got d’aigua surten bombolles. Els seus companys ho veuen i també ho proven. Alguns la posen plena d’aigua i observen que les bombolles, quan la xeringa és plena, no surten i demanen ajuda. D’altres fan el descobriment sols a través de l’exploració i l’observació, l’assaig i l’error.

Comentaris