Entrades

LA MÚSICA A L'ETAPA 0-3

Imatge
  A l'etapa de 0-3, la música, ens ajuda a treballar la concentració, l'atenció i la memòria. Permet als infants relacionar-se entre ells buscant les mirades de complicitat quan senten una cançó que els agrada, a aprendre a seguir el ritme amb les mans, a treballar la motricitat i el coneixement del cos, a adquirir seguretat, els ajuda a introduir vocabulari, a agafar vincle amb les educadores (amb cançons de jocs de falda...)... Per això, des de la llar, intentem oferir als infants diferents tipus de música segons el moment del dia. Per donar la benvinguda, al matí, cançons animades i variades, a l'estona del pati cançons per ballar on els infants comparteixen moments de gresca i de moure el cos, cançons relaxades per la calma, i també, cançons que associen amb diferents hàbits del dia: per recollir, rentar mans... LA MÚSICA AJUDA A L'INFANT A DESCOBRIR-SE. GENERA MOVIMENT I BENESTAR, PERMET DESENVOLUPAR EL LLENGUATGE, LA INTERACCIÓ, L'EXPRESSIÓ, LA CREATIVITAT I L...

BENVINGUDA TARDOR

Imatge
Ara, ja hem donat la benvinguda a la tardor, una estació màgica plena de colors terra i canvis al nostre entorn: les fulles que cauen, les primeres pluges que fan venir el fred, les formigues que s'amaguen... També, moltes cançons de bolets, castanyes i caragols amb banyes... Les famílies participen portant elements que han recollit amb els infants, porten fotografies de les sortides del cap de setmana a bosc, buscant bolets, collint fulles... per poder fer conversa durant l'estona de l'assemblea. Amb l'arribada de les primeres pluges després d'un estiu tan calorós, els infants estan impacients per calçar-se les botes, sortir a passejar i trepitjar els primers bassals... amb aquestes sortides també ens emplenem de tresors les butxaques, pedres, palets, fulletes… que després guardem a l’aula.       Amb tot el material recollit, i el que les famílies ens fan arribar, també construïm dins l'aula el no...

RELACIONS DE CONFIANÇA EDUCADORA-INFANT

Imatge
 

La primavera al Tractoret

Imatge
  Ara que ja comença la calor, els passejos, les sortides i les propostes en mig de la natura omplen el dia a dia a la llar. Quan sortim a passejar ens encanta observar els canvis de la natura. Ens emportem les lupes per fixar-nos en els insectes que comencen a sortir del seu cau, les formigues treballadores carregades de menjar i ben  ordenadetes  van fent fila per recollir tot l'aliment per passar l'hivern, alguns ocells fan nius dalt dels arbres, en els camps de colza hi volen papallones contentes, i si ens apropem a alguna flor, podem arribar a veure alguna marieta que descansa sobre els pètals. Els tractors ens deixen embadalits, van amunt i avall carregats o preparats per sembrar, segar o preparar els camps per a les pròximes collites... Els dies que plou tots estem impacients per posar-nos les botes, el pati es converteix en un magnífic espai ple de possibilitats, alguns salten bass...

LES FAVES I LA MOTRICITAT FINA

  La motricitat fina és molt important per poder desenvolupar totes les habilitats manuals, entre elles la pinça o l'escriptura en un futur. Aquests moviments requereixen molta coordinació i precisió, i per això és  important  anar-ho treballant des de la primera etapa d'infantil. Moltes de les propostes que es duen a terme a la llar permeten practicar i treballar la motricitat mentre juguem. Un dia, regant l'hort, un infant va observar que les faves ja havien sortit i les vam recollir.  Alguns infants es van acostar a la taula per pelar-les amb molta cura. Fent força amb els dits, tot traient la bajoca, van omplir tot un plat ple de faves que el van fer servir per jugar a cuinetes al pati.  Ens van fer unes sopes delicioses!

És important que sigui bonic!

Imatge
Per a un infant, igual que per a un adult, la presentació de tot el que se'ls hi exposa al davant és clau perquè s'hi apropin.  Una proposta a l'aula, un espai, una activitat... és molt important que entri per la vista, que els cridi l'atenció i tingui una estètica harmònica, amb un material seleccionat prèviament per desenvolupar la imaginació i que permeti la construcció de nous aprenentatges. Cal tenir en compte, que les característiques dels espais, dels materials que se'ls ofereix... és una eina que influeix en les conductes, relacions, sensacions i sentiments que desperten un cop inicien una relació amb el que se'ls està oferint.  Aquesta setmana hem fet experimentació amb roses, i com podreu comprovar a la documentació, hem preparat una taula amb el material ben disposat, ben escollit i col·locat per despertar l'interès als més menuts. Un cop els infants s'hi han apropat, primer han observat què hi havia a la taula, i després han iniciat el joc ob...

PREINSCRIPCIONS

Imatge