MINIMON

A la classe dels més grans tenim el recurs del minimonÉs una proposta no estructurada formada per diferents materials inespecífics, peces soltes com pedres, pals, fustes... i altres elements que permetin la representació del món de l'infant tant imaginari com real a petita escala.

Aquests minimons inciten a l'infant a manipular i combinar els diferents materials per crear des de la seva visió i perspectiva del món.

Cal que aquests materials estiguin ben presentats d'una manera harmònica i atractiva a l'abast dels infants i que els motivi a costar-s'hi i jugar.

Els minimons no només permeten desenvolupar les habilitats d'imaginació i creativitat, sinó que també ens ajuda a adquirir vocabulari, a practicar la motricitat fina, a treballar amb equip quan es comparteix el joc (cooperació), permet també treballar la paciència i la concertació, l'experimentació i la intel·ligència sensorial.

L'objectiu final d'aquesta proposta o provocació és l'aprenentatge que es duu a terme amb el treball intern d'expressió (no pas el resultat estètic), i com amb totes les altres activitats que es duen a terme a la llar, ens permet treballar aspectes del currículum sempre tenint en compte necessitats i els interessos dels infants.



Comentaris